EHBO bij evenementen

Vanuit de Gemeente wordt voorgeschreven om een EHBO-post met gediplomeerde EHBO-ers te hebben bij evenementen.

Wij als vereniging kunnen dit voor u verzorgen.

Of het nu gaat om een paar uur, een dag of een paar dagen.

Voorbeelden van evenementen waarvoor wij gevraagd worden/zijn:

- Back to 5-3-8

- sportdagen

- Eemsmondweek

- Wielerronde van Groningen

- koningsdag evenementen

- hulpverleningsdag

- ringsteken

- RWE - Fc Groningen voetbalwedstrijd

- Volleybalwedstrijden

- Beach Event

etc.

Het is natuurlijk prettig voor iedereen om te weten dat er een bekwame EHBO' er bij uw evenement staat die iedereen kan helpen en van advies kan voorzien in kleine en grote acute hulpvragen.

We vragen tijdens onze inzetten wel een onkostenbijdrage voor eventueel te gebruiken materialen en slijtage van onze materialen.

De EHBO' ers die zich voor deze evenementen inzetten doen dit dus op vrijwillige basis en ontvangen geen vergoeding.
Daarom vragen wij u ook om goed voor deze vrijwilligers te zorgen en de consumpties te regelen.

Onze EHBO-ers
Het werkterrein van de moderne eerste hulpverlener is breder dan het verlenen van eerste hulp bij ongelukken. Mensen kunnen ook hulp nodig hebben in andere situaties, omdat ze onwel worden, een hartstilstand krijgen.

Deskundige en geoefende hulpverleners zijn letterlijk van levensbelang. Zij kunnen handelen omdat ze weten wat ze (moeten) doen. Ze zijn gediplomeerd. Dit kan in iedere denkbare situatie zijn, maar vooral daar waar grote groepen mensen bij elkaar komen zijn de EHBO-ers actief. Daarbij moet worden gedacht aan wedstrijden, manifestaties, feesten.

Voor het aanvragen van EHBO bij evenementen kunt u ons e-mailen op:

ehbomeijsters@gmail.com

* U kunt de richtlijnen voor het verlenen van assistenties downloaden onderaan deze pagina.

Richtlijnen bij de assistentieverlening 2018
Word – 63,0 KB 365 downloads