Beginnerscursus 2018

Gepubliceerd op 14 januari 2018 om 21:23

Nieuw jaar - nieuwe kansen voor het leren van EHBO + Kind EHBO,
In de beginnerscursus zit kind EHBO er sinds januari 2018 er automatisch bij in.
Uiteraard zit ook het reanimeren en het hanteren van een AED in de cursus.

Geachte Lezers, bezoekers van onze website,

Hierbij wil ik jullie graag wat meer informatie geven over de cursussen die wij gaan organiseren in 2018:

Onze EHBO vereniging start een beginnerscursus in de periode 6 maart 2018 t/m 12 juni 2018.

( 12 a 13 lessen + 1 dag examen) 218,- euro p.p. bij 12 deelnemers. (bij 10 deelnemers 260,- euro)

opgaven voor 07-02-2018,
Locatie van de cursus: Uithuizermeeden,'t Bommelhoes

Wat krijgt u dan voor dat bedrag;

- huur leslokaal + instructeur + oefenen met een Lotus

- beginnerscursus: 12/13 lessen + 1 examen dag, (afhankelijk van 1 of 2 weken meivakantie)

- koffie, thee, evt. Koekje/cake

- lesmateriaal; verbandmiddelen en EHBO-boekje Oranje Kruis

- examen

- certificaat + EHBO pasje, of bijschrijving op bestaande EHBO pas bij verlengingsaanvraag.

Waarom is het zo duur?

De cursus wordt gegeven door een Kader instructeur van het Oranje Kruis, tevens is het dilpoma dat u krijgt na het behalen van het examen een rechtsgeldig diploma dat overal binnen de EU erkend wordt. Helaas zitten hier wel kosten aan verbonden. En we willen u de garantie bieden dat u na de cursus ook durft te handelen, en daarom ook onder begeleiding gaat oefenen met lotussen van onze vereniging.

Ter geruststelling, tot nu toe is ons slagingspercentage altijd 80 - 100% geweest, als u ervoor gaat met de volle 100 %, dan zullen wij u begeleiden om u ook te laten slagen voor het examen.

Als u de cursus hebt afgerond en behaald, dan is het de bedoeling dat de deelnemer zich aansluit bij een vereniging naar keuze, in de meeste plaatsen is er wel een plaatselijke EHBO vereniging. Ook bij onze vereniging is het mogelijk om na de cursus lid te worden.

Een lidmaatschap heeft u nodig om uw diploma actief te houden, elke 2 jaar krijgt u namelijk een nieuwe pas aangeboden zodat u kunt aantonen dat u nog steeds een capabele EHBO' er bent. Dit houdt in dat u herhaallessen zult moeten volgen.

Mocht u zich willen opgeven, of nog meer informatie willen hebben, dan kunt contact opnemen via ons e-mail adres.

zie krantenartikel voor meer gegevens van onze vereniging.

Tip 1 : kijk uw verzekering na: bij verschillende verzekeringsmaatschappijen wordt de cursus vergoed vanuit de basis en/of aanvullend pakket!

Tip 2 : U kunt in overleg met de Gemeente kijken of u in aanmerking komt voor een vergoeding vanuit de ParticipatieFonds, zodat u de cursus via de Gemeente vergoed kunt krijgen.

Betalen van het cursusgeld: we houden er rekening mee, dat ook eventueel mensen zich opgeven die wat meer rekening moeten houden met hun budget, hiermee kunnen we een betalingsregeling treffen, zolang het gehele bedrag voor het examen datum is overgemaakt.

Wie weet spreken we elkaar spoedig,

Met vriendelijke groet,

Linda Schouten