Uitleg van onze nieuwe EHBO - tassen

Gepubliceerd op 6 mei 2015 om 13:02

Omdat er qua inhoud iets gewijzigd is, en we 2 extra tassen hebben, vonden we het belangrijk om ook hier de uitleg te plaatsen.

Uitleg nieuwe verbandtassen en lesmateriaal:

Zoals aangegeven tijdens de jaarvergadering zijn de verbandtassen aangepast conform de regels anno 2015.

• We hebben nu 3 ‘ongevals’ tassen, met aanvulling een rolletje zelfklevend verband, hechtstrips, notitieblokje, 2 pennen, paracetamol zakdoekjes, 2 zakjes koelgel en een eenmalig gebruik koelkompres (als je in het midden drukt van het kompres knapt er een chemisch balletje stuk, en dan schudt je het materiaal en is de kompres voor 30 minuten koud).

• We hebben 1 sport tas: is hetzelfde als inhoud ‘ongevals’ tas, maar met aanvulling van blaren prikkers.

• We hebben 1 kind EHBO tas: is alleen voor evenementen waarbij kinderen onder de 8 jaar met eventueel letsel worden verwacht (bijvoorbeeld: sportdag) Deze tas heeft alles hetzelfde als een ‘ongevals’ tas alleen dan in formaat kinderen onder de 8 jaar, tevens zitten er 3 koelkompressen bij in, in een vorm van een beer, deze kunnen gebruikt worden als afleiding of als er een vriezer in de buurt is, als koelkompres. Daarnaast zit er een strip kinderparacetamol in.

** Als je de tas hebt gebruikt, en er is materiaal uitgehaald dan dit graag aan Bennie of Linda doorgeven zodat deze de tassen weer gereed kunnen maken.
Het is wel zo collegiaal en professioneel om dat te melden en je collega’s niet misgrijpen.

Ook hebben we voor de lessen nu een aparte verpakking met materiaal om te gaan gebruiken, deze worden door Bennie en Linda beheerd en aangevuld .

fotovoorbennie-2.jpg